Gurutzatutako berrikuntza sustatu eta teknologiaren adopzioa bultzatu, etenaldiak loratzeko eta KSIak irtenbideak emateko katalizatzaile bihurtzeko, etorkizun berdeago eta jasangarriago baterako trantsizioan gizarte-eragina izan dezaten.
Erakunde koordinatzailea
Erronkak
1. erronka
Teknologia disruptiboak, eta haien eragina kulturan eta sormenean
2. erronka
KSIak etorkizun ekologiko eta jasangarriaren, eta inpaktu sozialaren katalizatzaile gisa
2.ATaren barruan CWF24 fororako hautatutako azken kasuak: Berrikuntza KSIen sektoreekin eta haien barruan
1. erronka:
disruptiboak, eta haien eragina kulturan eta sormenean
Jatorria
Bideojokoen merkatuaren hazkuntza izugarria gorabehera, sortzaileek arazoak izan dituzte bideojokoek izan duten arrakastari probetxu ateratzeko. Ristband proiektua egoera hori aldatzen ari da zuzeneko eta mundu erreal eta birtualean murgiltzeko esperientziak eskaintzen dituen plataforma batekin, zubiak eginez sortzaile independenteen eta bideojokoen industriaren potentzial ekonomikoaren artean.
Ristband proiektua hasieran artista independenteei zuzenduta bazegoen ere, kirolaren, modaren, musikaren, zinemaren eta bideojokoen interesa erakartzen du orain. Monetizazioa ere barnean hartzen duten kalitate handiko istorioak dituzten munduak eskaintzen ditu, sortzaileek aurre egin beharreko desparekotasun ekonomikoak aztertzen ditu eta jada existitzen den JI jabetza intelektuala aprobetxatzeko modu berri bat eskaintzen du mundu birtualetara egokitzeko. Ristband plataformaren alfa merkaturatzean, hainbat artistak, eragilek, markak, idazlek, eragin handiko hainbat pertsonak eta 3Dko hainbat artistak proiektuan parte hartu nahi izan zuten erabiltzaileek goi-kalitateko esperientziak zuzenean bizitzeko eragindako eskariaren ondorioz. Industriak gaur egun dituen gaitasunekin, ez dago arrazoirik sortzaileek beren ekarpenengatik bidezko ordainsari bat jaso ez dezaten, eta gure ekonomia eta gure gizartea aldatuko luke horrek.
Ibilbidea
Epic Games enpresaren dirulaguntza bat jaso zuen taldeak bere produktua MVP (gutxieneko produktu bideragarria) bihurtzeko, eta 2022ko SXSW festibalean merkaturatu zuten. 2023an Ristband plataformak SXSW festibaleko Publikoaren Saria irabazi zuen bere ikuskizun berritzaileari esker. Ristband plataformaren planteamenduak aldaketak barne hartzen ditu sistema osoan, negozio-ereduan, marko teknikoan eta erabiltzaile-mekanikan entretenimendu-maila berri bat erakusteko. Prentsaren estaldura positiboak plataformaren arrakasta azpimarratu du, baita azken 18 hilabeteetan izandako proba eta balidazio esanguratsuek ere.
Inpaktu positiboa
Hutsune garrantzitsu bat detektatu zuen Ristband plataformak merkatuan: indartzen ari diren joeren potentziala aprobetxatuko zuen plataformarik ez zegoela. Kalitate handiko zuzeneko esperientzia interaktiboen eskariari erantzuten dio Ristband plataformak, eta negozio-eredu bidezkoago bat eskaintzen du, sortzaileei modu esanguratsuan parte hartzea ahalbidetzen diena. Horren ondorioz, duela hamar urte pentsaezina izango litzatekeen modu batean sortu ditu diru-sarrerak Ristband plataformak sortzaile, artista eta festibalentzat.
Hazkuntza eta lankidetza
Hasiera batean bideojokoak zuzeneko ikuskizunekin fusionatzea ardatz gisa hartu bazuen ere, bere ekintza-eremua zabaldu du Ristband plataformak zinema, moda eta zuzeneko ekitaldiak ere barnean hartu arte, batez ere Estatu Batuetan, Erresuma Batuan eta Ekialde Ertainean.
1. erronka:
disruptiboak, eta haien eragina kulturan eta sormenean
Erakunde
Harremanetarako pertsona
Make Block (amke.block@copyrightdelta.com) y Daan Archer (daan.archer@copyrightdelta.com)
Jatorria
Eraldaketa digitalaren aroan, KSI Kultura eta Sormen Industrien sektoreak bere bilakaera izan du heredatutako sistemak eta pribatutasun-arazoak dituen sare konplexu bihurtu arte, eta horrek guztiak urteko mila milioi euroko langa gainditzen duten ustiatu gabeko merkatuak (esaterako, bideojokoena) eta esleitu gabeko egile-eskubideak eragiten ditu jada. Gainera, Adimen Artifizial sortzailea mehatxu existentziala da, baita aukera izugarria ere, 700.000 milioi euroan baino gehiagoan kalkulatutako merkatu-tamainarekin. CPD Copyright Delta sarearen erremintek eta plataformak gai horiek aztertzen dituzte eta aldi berean datuen jabetzaren, pribatutasunaren eta egiaztatutako ordainsarien arloan EBko araudia betetzen dela bermatzen dute. Bide bat eskaintzen du KSIetan interesa duten alderdiak arlo digitalaren arrakastaz egokitu daitezen.
KSIen sektore barruko lizentziak emateko, likidatzeko eta Jabetza Intelektuala babesteko sare subiranoa da Copyright Delta. Bitartekoetako Jabetza Intelektualaren sortzaileei eta jabeei diru-sarrera iturri berriak ahalbidetzea da gure zeregina, haiek Adimen Artifizialaren plagiotik babestea, eta egile-eskubideen tramitazioa eta ordainketa arintzea. Hori egitean, kultura-aniztasuna defendatzen dugu, balio europarrak indartzen ditugu KSIen ekonomia globalean eta, azken batean, Europa sektore sortzaile profesional baten harrera-leku gisa kokatzen dugu.
Ibilbidea
Laburbilduta, CPD sareak datuen B2B2B azpiegitura neutro eta independente bat sartzen du lizentzien emakida, egile-eskubideen korrespondentzia, prozesamendua eta likidazioak arintzeko, Adimen Artifizialaren plagioaren aurka babesteko, eta erreklamazio bikoitzak eta gaur egun sormen-industria oztopatzen duten beste arazo batzuk saihesteko. Datuak aztertzeko gure motore pertsonalizatuak eta Adimen Artifiziala erabiltzen ditu azpiegiturak, baita blockchain pribatu eta publiko bat ere
Inpaktu positiboa
CPD sarearen soluzioak diru-sarrera handiagoak lortzen ditu, eta, horrekin batera, plagioaren (AA) aurkako babesa eta sormen-bitartekoen sektoreko hainbat zatitara murriztutako erantzunak, hala nola B2C plataformak (streaminga, bideojokoak, CGU, filmak, eta abar), B2B zerbitzu-hornitzaileak (musika, Adimen Artifizial sortzailea, teknofinantzak, eta abar), Jabetza Intelektualaren jabeak eta sortzaileak, eta aldi berean Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra eta EBko egile-eskubideen erregulazioak betetzen ditu, eskubideen jabeei txostenak eta ordainketak araudiaren arabera (hirugarrenen aldetik) bermatuz.
KSIen berrikuntza teknologiko eta sozial horrek kultura-aniztasuna sustatzen du EBn eta EBtik kanpo. CPD sareak diseinatutako eta aukeratutako soluzioek ekarpen positiboa egiten diote halaber EBren Itun Berdeari karbono-aztarna murriztean. Azkenik, Europak mundu osoko sortzaileentzat egoitza gisa duen erakargarritasuna ere indartzen dute Jabetza Intelektualaren babes sendoa eta diru-sarreren iturri berriak ematean.
Hazkuntza eta lankidetza
KSIen barruan azpiegituren sare bat sortzen ari garenez, musikarekin hasita, ikus-entzunezkoen sektore zabalenean sartu nahi dugu bete-betean. Horrela, B2B2B zerbitzuen hornitzaile gisa lan egiten dugu KSIen Europako eta munduko ekosistemaren zatiekin.
1. erronka:
disruptiboak, eta haien eragina kulturan eta sormenean
Jatorria
Urrezko 4 Arauen (diseinua, desmitifikazioa, demokratizazioa eta hedapena) etikan oinarritutako errealitate hedatuko gure teknologien bidez Afrikan murgiltze-teknologiak hartzeko duten prozesua bizkortzeko gure erakundearen (BlackRhino VR) misioan eta bisioan oinarritu zen proiektu honen ideia, betiere Afrikako gazteak etorkizuneko errealitate hedatuaren (XR) berritzaileak eta asmatzaileak izan zitezen. Gero eta garrantzitsuagoa da gazteek XXI. mendeko eskumenak hartzea ekarpen positiboa egin dezaten gure kontinentearen garapen sozioekonomikoari lotutako zailtasunak gainditzeko. Haatik, Afrikan Internet bidez bultzatutako ekonomiarako beharrezkoak diren eskumenak aldatzen ari dira, eta hezkuntza-sistema ez dago behar beste prestatuta. «Gaitasunen desoreka» bat dago goi-mailako ikastetxeetan hartzen direnen eta industriak behar dituenen artean. Gure plataformak hutsune hori betetzen du «ikasteko eta ordainsari bat lortzeko» aukera eskainiz hodeiko Errealitate Hedatuko edizioko eta argitalpeneko gure plataforma erabiliz, koderik gabe eta erabiltzeko erraza, finantza-eredu bitxi batean integratua, non eduki-sortzaileak eta markak elkarrekin egon daitezkeen ekosistema digital autojasangarri batean.
Ibilbidea
Hainbat fase ezagutu ditu gure plataformak: I+G, bideragarritasun-azterlana, AMIA azterketa, diseinua, garapena eta esfortzu-probak. Gaur egun, publizitate- eta merkaturatze-kanpainan ari gara lanean. Zenbait arazo izan ditugu, batez ere plataformaren hedadura eta jabetza intelektualaren markorik onena zehazteko legezko kontratu-konpromisoaren inguruan. Gure plataforma ez genuen aurrera aterako behar genuen laguntza finantzarioa eman zigun 180.000 euroko ACP-EBren dirulaguntzarengatik izan ez balitz.
Inpaktu positiboa
Munduko Ekonomia Foroaren arabera, 2030ean Afrikan biziko dira munduko 18-25 urteko gazteen ia erdiak, eta, horrenbestez, hezkuntza-programak birplanteatu egin behar dira talentua eta laneskua sustatzeko. Sortzaileen iritziei buruzko GIZ elkartearen txostenaren arabera, KSIetako teknologia digitalaren garrantzia handitu egin da eta eskari handia dago Interneteko, softwareko eta hardwareko prezio aldetik arrazoizkoak diren zerbitzuak lortzeko, baita teknologia digitaletan eta enpresa-praktiketan prestatzeko premia bat ere. Gure plataformak zubi-lanak egiten ditu sormen afrikarraren eta murgiltze-teknologien artean gazteen ustiatu gabeko potentziala askatzeko. Eskumen digitalak lortzearen bidez belaunaldi gero eta handiagoa gaitzean, ondoren enplegua sortzen, pobrezia gutxitzen eta gure kontinenteko garapen-erronkak gainditzen lagunduko duen hazkuntza sozioekonomiko garrantzitsu baterako ingurune egokia ahalbidetzen du gure plataformak, Interneteko ekonomia baten garapena betikotuz, non eduki-sortzaileak, enpresak eta markak elkarrekin biziko diren Errealitate Hedatuak bultzatutako ekosistema digital batean.
Hazkuntza eta lankidetza
Gure plataforma Herbehereetan XR Errealitate Hedatuan liderra den enpresa batekin (VR Owl)batera garatzean, hazteko aukerak aztertzeko asmoa dugu gure erakundearen Herbehereetako filial baten inkubazioaren bidez, XR Errealitate Hedatuaren mundu osorako balioa duen kate bat eta xede-publikoa aprobetxatuz. Azken batean, ikuspegi horrek kultura eta ezagutzak trukatzeko plataforma bat sortzea ahalbidetuko du, eta potentzialki ideia, bide, abilezia teknikoen multzo eta gaitasun berriak garatuko ditu bi erakundeentzat. Gure ibilbide-orri estrategikotik, kontinente osoko hezkuntza-erakundeekin elkartzeko asmoa dugu gure plataformaren erabilera egokiari buruzko prestakuntza emateko.
2. Erronka
Kultura- eta sormen-industriak etorkizun ekologiko eta jasangarri baten eta inpaktu sozialaren katalizatzaile gisa
Jatorria
Resortecs 2017an sortu zuten CédricVanhoeckek eta VanessaCounaertek.CédricVanhoeckek Industria Diseinuaren Ingeniaritzako ikasketak egin zituen TU Delft Unibertsitatean (Herbehereak), eta han ezagutu zuen lehen aldiz desmuntatze aktiboaren kontzeptua, ingeniaritzako ikerkuntza-esparrua, materialen zientzia lotura-teknikei aplikatzen diena, produktu konplexuak modu erraz eta errentagarrian desmuntatzea ahalbideratzeko helburuz.
Anbereseko Moden Akademian sartu ondoren, Cédricek bertatik bertara egiaztatu zuen deskonexio itzela zegoela modaren eta ekonomia zirkularraren artean, eta hondakin kopuru handia sortzen dutela desegiteko eginda ez dauden ehungintzako produktuek.
Ehungintzaren industria da munduan laugarren sektore kutsakorrena; 1.200 milioi CO2tona baliokide baino gehiago isurtzen du urtean, eta 500.000 milioi dolar baino gehiagoko galera materiala eragiten du.
Cédric ohartu zen arazoa konpontzeko ezagutza-konbinazio egokia zuela.Ingeniaritzako marrazketa-mahaira itzuli zen, desmuntatze eta desmuntatze aktiborako diseinuaren printzipioak modari aplika zitezkeen egiaztatzeko.
Desmuntatze aktiboari esker, industria mailan birzikla daitezke kontsumoko produktuak.Hasiera batean, produktu elektriko eta elektronikoetarako garatu zen, baina Resortecs enpresan –«birziklapena», «sailkapena» eta «teknologiak» hitzetatik datorkio izena– ehungintzaren sektorerako egokitu dituzte ikuspegi eta teknologia horiek.Urte batzuk geroago merkaturatu zituztenhaien lehenengo produktuak: Smart Stitch™ eta Smart Disassembly™.
Ibilbidea
Resortecs enpresaren desmuntatze termikoaren soluzioa, mundu osoan patentatuta dagoena, desmuntatze-metodo tradizionalak baino bost aldiz azkarragoa da, eta jatorrizko ehun-materialaren % 90 birziklatzeko aukera ematen du:
2018: H&M Fundazioaren Global ChangeAward saria; 2019: Gizarte Berrikuntzaren Europako Lehiaketa; 2020: Textirama Fundazioaren Take-Off Award saria; 2021: ChangemakeroftheYear, moda belgiarraren sarietan; Global EntrepreneurshipCenterrenTextile Challenge; 2022: Europako Berrikuntza Kontseiluaren Azeleragailuaren irabazleak; 2023: OVAM agentziaren Henry Van de Velde Eko-diseinuko saria; WhatDesignCanDo eta Ikea Fundazioaren Make It Circular Challenge lehiaketa.
Inpaktu positiboa
Hazkuntza eta lankidetza
Aurrez aipatutako BZAren kalkuluak erabilita, Resortecs enpresak datozen bost urteetan Resortecs soluzioarekin egindako eta desmuntatutako 60 milioi janzki izatea lortu nahi du.Horrela, 900.000 tona baino gehiagotan murriztuko lirateke CO2 emisioak, 600.000 milioi litro ur baino gehiago aurreztuko litzateke, eta libre utzi ahal izango litzateke 82.000 hektarea lurzoru laboreak ekoizteko, eta horrek urtean 405 familiari emango lioke elikadura-segurtasuna.
2. Erronka
Kultura- eta sormen-industriak etorkizun ekologiko eta jasangarri baten eta inpaktu sozialaren katalizatzaile gisa
Origen
Surface Club soluzioak leku edo kasu bakoitzera egokitutako berariazko estalduren teknologia eskaintzen du; estaldura guztiak dira birziklatutako partikulekin egindakoak.Edozein materiali aplika dakioke estaldura (material bigun zein gogorrei, zurrunei zein malguei, barrukoei zein kanpokoei), eta ehunen ordezko gisa erabil daiteke; horrenbestez, tapizeria tradizionalaren ordezko aukera bat eskaintzen du produktu akustikoetarako eta altzarietarako.
Europar Batasunean, 10 milioi tona altzari baztertzen da, eta erraustu egiten dira edo zabortegietara eraman.Berrikuntza honi esker, eskulan gutxiago behar da altzariak eta produktu akustikoak eraberritzeko, eta murriztu egiten da ehun toxikoen erabilera.
Ibilbidea
2018. urteaz geroztik, natura-baliabideen industrietatik eratorritako azpiproduktuak eraldatzeko sormenezko soluzioak garatzen eta eskaintzen lan egiten dugu.Diziplina arteko lankidetzen eta esperimentu irekien bitartez, industria-hondakinen etengabeko arazoari aurre egiteko proposamen praktiko eta hedagarria garatu dugu, ekoizpen tradizionaleko tresna bat aldatuta: langarreztatze-pistola.
Gure lana diseinua, logistika eta detektibe-lan handia da, maila berean.
1. urratsa:hornikuntza-kateak eta industria-instalazioak identifikatzea, eta eragile horiek baztertu nahi dituzten materialak, material ezezagunak, aprobetxatzen ez direnak edo ahaztutakoak bilatzea.
2. urratsa:materiala partikuletan birrintzea.
3. urratsa:«eraldatutako» langarreztatze-pistolan partikulak sartzea.
4. urratsa:apuntatzea eta disparatzea.Emaitzan eragina du tresna erabiltzen den moduak:industria-doitasuna edo pintzelkada piktorikoak.
Inpaktu positiboa
Ekonomikoa (12. helbururantz)
Soziala (8. helbururantz)
Ingurumenari dagokion inpaktua (7. helbururantz)
Hazkuntza eta lankidetza
Surface Club hornikuntza-kateen azterketa obsesibo batean oinarritzen da.Industria-prozesu baten etapa bakoitzean, hondakinak sortzen dira, hasierako zein ondorengo faseetan.Birziklapen-estrategia berrietan edo gaur egungoetan integra ezin daitezkeen partikularik txikienak bilatzen ditugu.Lan hori egiteko, beharrezkoa da kontu handiz jardutea, eskualdea ondo ezagutzea, baliabide prospektiboak erlazionatu eta zenbatu ahal izateko.Enbaxadore horiek hornikuntza-kateko kide izan daitezke, edo sektore arteko sare zabalak dituzten eragileak.Mundu osoan ekoizten diren eta lor daitezkeen hondakinak identifikatzen ditugu, garraioa minimizatuz, proiektuaren, bezeroaren edo instalazioen kokalekutik gertu dauden birziklapen-guneak aurkituz, in situfabrikatzeko.
2. Erronka
Kultura- eta sormen-industriak etorkizun ekologiko eta jasangarri baten eta inpaktu sozialaren katalizatzaile gisa
Jatorria
Autofabricantes Madrilen sortu zen 2015ean, ikerkuntza kolektiboko proiektu gisa.Komunitateak eta haurrek elkarrekin sortzen dituzte diseinu, prototipo eta produktu errentagarriak kode irekian, eta mundu osoan partekatzen, deskargatzen eta 3D formatuan inprimatzen dira.Haurrak daude prozesuaren erdigunean, eta haiek inspiratzen dute gurasoek, medikuek, irakasleek, ingeniariek, diseinatzaileek, sortzaileek eta 3D inprimatze-laborategiek osatutako komunitatea.Hainbat GKErekin batera, zer proiektu abian jar daitekeen aztertzen dute eta, jarraian, pazienteei edo parte hartzeko interesa dutenei zuzendutako deialdia egiten dute.Behin pazienteak identifikatu ondoren, Autofabricantes erakundeak komunitate bat sortzen du, boluntarioekin, pazienteekin eta haien senitartekoekin.Hasierako tailer batekin hasten da prozesua; baterako sorkuntzako lantaldea familiekin eta haurrekin elkartzen da, eta haien beharrak entzun eta egoera ebaluatzen du.Proiektua definitzen duen funtsezko zatia da haurren esperientzia, pasio eta inguruabar zehatzetatik abiatuta haien benetako beharrak ulertzeko erabiltzen den metodologia.Horixe da soluzio pertsonalizatuak eskaintzeko komunitateak sortzearen funtsa.
Ibilbidea
Hiruzpalau hilabetero egiten dira «sormenezko sorkuntzako» tailer horiek.Tailer batetik besterako tartean, boluntarioen lantaldeak ikerkuntza-lana egiten du, eta soluzioen prototipoak garatzen eta sortzen ditu; ondoren, familiei aurkezten dizkiete, eta haurrekin probatzen dituzte.
Autofabricantes proiektuak ikerkuntza-prozesu zorrotz bat jarraitzen du, kode irekiko ikuspegia duena.Azkeneko 18 hilabeteetan, prozesu osoa dokumentatzera bideratu dituzte denbora eta baliabideak; horrela, prestakuntzako idatzizko eskuliburuak eta tailerrak sortu dituzte, eta funtsezko aliatuekin harremanetan jarri dira, haien lana mundu osora hedatzeko.Haien zortzi ikerkuntza-proiektuetako bakoitzak zenbait helburu ezarri ditu, eta horien arabera neurtzen dituzte emaitzak etengabe eta modu koherentean, erabiltzaileen eta senitarteko eta zaintzaile hurbilekoenen feedbackaren bitartez.
Produktuak garatzeaz gain, protesiak sortzeko sistema aldatu nahi dute, erabiltzaileei hitza ematea eta laguntzeko eta soluzioak garatzeko komunitatea sortzea.
Erronka handia da proiektuaren jasangarritasun ekonomikoa.Boluntariotzan oinarritzen da, eta ez da bideragarria epe luzera begira.Medialab Prado programaren laguntza izan dute, bai eta hainbat fundaziorena –hala nola Daniel y NinaCarasso Fundazioa, Ashoka, Caser Fundazioa eta ONCE Fundazioa– eta unibertsitaterena ere –Madrilgo Unibertsitate Politeknikoa eta Coruñako Unibertsitatea, besteak beste–.
Inpaktu positiboa
Autofabricantes egitasmoak 40 familia baino gehiagorekin lan egin du, eraginkortasun frogatuko 30 protesi baino gehiago diseinatu eta sortzeko.Guztiak daude Interneten, eta 3D formatuan inprima daitezke, behar duenak erabil ditzan.Mundu osoan 3.000 aldiz baino gehiagotan deskargatu eta erabili dira diseinu horiek.
Antzerako lan-taldeak sortzen lagundu dute Espainian (Alacanten eta Xixonen), Kolonbian (Nariño) eta Mexikon (Guanajuato).Gaur egun lanean jarraitzen dute, beren ikerkuntza-prozesu propioekin.
150 boluntario baino gehiago izan ditu erakundeak, eta 20.000 ordu baino gehiago eskaini diote boluntario horiek ikerkuntzari; boluntario horietako 42 ikasleak izan dira, haien Gradu eta Master Amaierako Lanekin.
Gaur egun, haurrek protesiekin duten bizi-kalitatea hobetzearen inguruko azterketak egiten dituzte.Lehenengo emaitzen arabera, haurren % 95ek nabarmen hobetzen du bere bizimodua jarduera batean edo bitan gutxienez, horrek autoestimurako dakarren onurarekin.
Hazkuntza eta lankidetza
Autofabricantes-ek antzerako lan-taldeen nazioarteko sare bat sustatzen du, Gekkolab.Iberoamerikako Idazkaritza Nagusiarekin (SEGIB) batera ari dira sare hori sortzen eta garatzen, helburua Latinoamerikan jarrita.Bestalde, bizi-kalitateari buruzko azterketa klinikoak egiten jarraitzen dute.Epe laburrera begira, haien helburua da proiekturik aurreratuenen iraunkortasuna lortzea, eta gainerako lan-ildoen ikerkuntza hobetu dadin ahalbideratzea.
Prozesu horretarako, fundazioekin eta unibertsitateekin lankidetzan jarraitzen dute, eta haien helburua da ospitaleekin harreman estuagoa izatea eta haiek dituzten prozesuak eta protokoloak aldatzea, pertsona gehiagoren bizitza hobetzeko.
2. Erronka
Kultura- eta sormen-industriak etorkizun ekologiko eta jasangarri baten eta inpaktu sozialaren katalizatzaile gisa
Jatorria
Virtualware teknologiadun VIROO® soluzio digitala 2019an sortu zen, errealitate birtualaren teknologia ezartzearen erronkei heltzeko.VIROO® sortu dugu, guztia batean daukan soluzioa, errealitate birtuala erabiltzea sinplifikatzen duena, irisgarria, malgua eta hedagarria izan dadin lortuz.Berrikuntza bultzatzeko zeregina oinarri, Virtualware teknologiak errealitate birtuala industrietarako sinplifikatzea eta demokratizatzea zuen helburu.Balio erantsia dakarkio errealitate birtualari, arlo fisikoaren eta digitalaren arteko zubiak eraikitzen baititu, industria ezberdinetan murgiltze-teknologiarako estandar berri bat ezarriz.
Ibilbidea
2019an, eraldaketa sistemiko bati ekin genion; horren bitartez, gure estrategia eta kultura birdefinitu genituen, VIROO® soluzioan zentra gintezen.15 urteko negozio-eredu baten erronka gainditu ondoren, antolakuntza- eta enpresa-eredu malgua ezarri genuen.VIROO® soluzioaz haratago doan sistema-aldaketa horren helburua da haztea eta merkatuan posizionamendu berria aurkitzea.Barne-zuzendaritzaren eta interesdun aldeen babesa izan genuen batez ere; horri esker, azkar egokitu ginen bezeroen eskarietara, erosketa-prozesuak hobetu genituen eta produktuan teknologia berriak txertatu.Bi hamarraldiren ondoren, etengabeko berrikuntza da oraindik ere gure arrakastaren gakoa.
Inpaktu positiboa
VIROO® soluzioak iraultza dakarkie industriei, eta benetako erronkei heltzen die, hala nola zentral nuklearretako eta trenbideen mantenuko langileen prestakuntzaren erronkari.Kuantifika daiteke duen inpaktua, ingurumen-aztarna murrizten baitu, baliabideen erabilerari dagokienez eraginkorra den errealitate birtualari buruzko prestakuntzari esker.GE Hitachik VIROO® erabiltzen du erreaktore aurreratuak garatzeko, ADIFek trenbideen arloko prestakuntzako etenik gabeko trantsizioak bermatzen ditu, eta Espainiako Osasun Eskola Militarrak hobetu egiten du ejertzitoaren prestakuntza medikoa. Hezkuntzaren arloko erakundeek ere etekina ateratzen diote VIROO® soluzio digitalari, ikaskuntza kolaboratiboa eta aurrerapen teknologikoa sustatzen baititu; horixe da McMaster Unibertsitatearen, El Salvadorreko Unibertsitatearen eta Eusko Jaurlaritzaren kasua.Ondorio horiek bat datoz Virtualware enpresak jasangarritasunerantz aurrera egiteko duen konpromisoarekin, eta emaitza ekonomiko, sozial eta ingurumenari dagozkion emaitza positiboak lortzen laguntzen dute.
Hazkuntza eta lankidetza
Datozen bost urteetan sektore guztiak eraldatzea da gure asmoa, VIROO-ren erabilera hedatuz eta jasangarritasuna sustatuz.Gure helburu nagusia da VIROO indartzea eta haren erabiltzaile-oinarria handitzea, erabileraren araberako ordainketa-eredu batekin.Gure helburua da 2025. urterako VIROO 200 erakundek erabil dezaten lortzea, produktuaren lehiakortasuna eta jasangarritasuna hobetuz.Errealitate birtualaren arloan estandar teknologiko bihur dadin eta gure helburua lortzera eraman gaitzan lortu nahi dugu.Nazioarteko presentzia indartzea aurreikusten dugu, mundu osoko bazkide, erakunde eta unibertsitateekin lankidetzan.
Arlo tematikoak