Hezkuntza funtsezko erreminta gisa kualifikazio handikoak, berritzaileak eta sortzaileak diren profesionalak sortzeko, eraldaketaren agente gisa jardungo dutenak etengabeko bilakaeran dagoen eta erronkaz beteta dagoen mundu batean.
Erakunde koordinatzailea
Erronkak
1. erronka
Sormenarekin, berrikuntzarekin eta ekintzailetzarekin lotutako gaitasunak behar dituzten hezkuntza-sistema berriak
2. erronka
Eredu posibleak eta KSIetako sektoreen egungo premiak
4.ATaren sektoreen barruan CWF24 fororako hautatutako azken kasuak: Hezkuntza eta ikerketa KSIetan
1. erronka:
Sormenarekin, berrikuntzarekin eta ekintzailetzarekin lotutako gaitasunak behar dituzten hezkuntza-sistema berriak
Jatorria
2016-2017 aldian sortu zen proiektu hau musikari gazteek enplegu-aniztasunak, behin-behinekotasunak eta mugikortasunak baldintzatutako lan-panorama bati aurre egin behar diotela erakutsi zuen azterketaren ondoren. Ekintzailetza Programaren bidez gauzatzen da ematen duen irakaskuntza hobetzeko eta bere ikasleak etorkizuneko karrera profesionaletarako prestatzeko Eskolak duen kezka, non ikasleek egikaritzapenetik haratago doazen gaitasunak garatzen dituzten eta gizartearen barruan artista gisa duten rolaz jabetzen diren.
Pentsatu zenean (baita gaur egun ere baina) zuzendaritza-lanetarako gaitasunetan eta pertsonen arteko gaitasunetan prestakuntza eskaintzen zien programak jotzaile eta konpositoreei ikaskuntza praktikoko metodologia baten bidez. Programa honen ezaugarri berezi samarretako bat da nahitaezko irakasgaia dela solista edo orkestra-musikari izango diren musikarientzat. Kasu gehienetan, horrelako prestakuntza bat ez zaie eskaintzen artistei edo ez da nahitaezko irakasgai bat, eta halaxe da, ordea, programa honetan.
Ibilbidea
Urtero, 20 ikasle inguruk parte hartzen dute programan, eta proiektu bat egiten dute talde-lanean eta finantzaketa jasotzen dute proiektua bera garatzeko. Proiektua diseinatzen eta egikaritzen den bitartean, ikasleek ikasi egiten dute aurrekontu- eta administrazio-kudeaketari edo marketin digitalari buruz, baina baita talde-lanari, enpatiari edo autoerregulazioari buruz ere.
Eskolak, proiektuak finantzatzeaz gain, tutore bat jartzen du ikasleen eskura, eta hark gidatzen eta aholkatzen ditu prozesuaren pauso guztietan. Ikasleek aurkezten dituzte zuzenean proiektu guztiak, eta arlo sozialarekin, artistikorekin eta teknologikoarekin edo ingurumenarekin lotutako erronka bat jorratu behar dute proiektu horiek.
Aldez aurretik pentsatutako ideiak eta musikan karrera profesional batek esan nahi duenaren inguruko usteak aldatzeko sektorean beharrezkoa den kultura-aldaketa da oztopo handiena. Horrenbestez, ikasleen motibaziorik eza da lehenengo oztopoa (urtero hobetzen den arren, erronka bat da betiere), baita motibazio-falta horren atzean dagoena ere: irakasgai honetan ikasten dena beharrezkoa ez dela adierazten duen sistema oso bat.
Banco Sabadell Fundazioaren eta IF International Foundation funtsaren lankidetzari esker da posible Ekintzailetzako eta Gizarte Berrikuntzako Programa.
Inpaktu positiboa
Errealitate garaikideei aurre egiteko musikariek behar dituzten erremintak emango dituen lehen mailako hezkuntza bat ahalbidetzea da irakasgai honen helburua, eta ez soilik merkatuari begira. Ikasleen eraldaketan datza proiektuaren inpaktua, eta kasuen azterketaren bidez gainbegiratuko dugu hori guztia. Dena den, programaren zifra batzuk eskainiko ditugu hemen:
Hazkuntza eta lankidetza
Inkubagailua: beste jarduera bat sartuko da programan (fase pilotuan 23-24 ikasturte akademikotik aurrera). Aurreko urteko proiektu bat edo bi garatzen jarraitzeko aukera emango du proiektuen inkubagailu honek.
1. erronka:
Sormenarekin, berrikuntzarekin eta ekintzailetzarekin lotutako gaitasunak behar dituzten hezkuntza-sistema berriak
Erakunde
Harremanetarako pertsona
Lizett Samaniego (samaniegorivera@hdm-stuttgart.de), Viktoria Heinzel (heinzel@hdm-stuttgart.de)
Jatorria
Bazkide nagusiak garatu du proiektuaren kontzeptua, Split-eko (Kroazia) Unibertsitateak. Stuttgart-eko Hedabideetako eta Komunikazioko Unibertsitateak gonbita jaso zuen bazkide laguntzaile izateko proiektua 2022an egikaritzeko.
Jasangarritasunera bideratutako unibertsitate-hezkuntza baten oinarriak ezarri nahi dituzte proiektuaren emaitzek, eta, horrekin batera, epe luzean klima-aldaketaren inpaktua gutxitzen eta ekonomia jasangarri bat sortzen lagunduko duten enpresa digital eta jasangarrien garapena sustatu. Proiektuko hainbat jardueraren bidez, ikasleek eta unibertsitateko langileek prestakuntza jasotzen dute hainbat gaitan, hala nola GJHen, Gaitasun Berdeen eta enpresa-garapen jasangarriaren kasuan.
Ibilbidea
Ibilbidea erraza izan da orain arte, interes akademikoa eta enpresa jasangarriak izateko premia hazi egin baitira azken urteetan, eta, hori horrela, ez da hain zaila izan talde hartzaileek proiektuak eskainitako jardueretan parte hartzea. Hala eta guzti ere, kultura anitzeko lantaldeen ohiko arazoak hor izan dira betiere.
Inpaktu positiboa
Proiektuaren emaitza gisa, nazioarteko «University Green Digital HUB» bat sortuko da, non ikasleek, langileek eta unibertsitate-enpresa berriak laguntza jasoko duten gaitasun digitalak, ekologikoak eta enpresa-arlokoak garatzeko.
Honako hauek dira proiektuaren emaitza nagusiak:
«Greenpreneur startup factory» programa garatzea eta zabaltzea, unibertsitate-enpresa sortu berriei laguntzeko, programa berrikuntza ekologikoaren eta digitalaren alorretan.
Hazkuntza eta lankidetza
«University Green Digital HUB» ikastegiko programak urtero erabiliko dira Malagako Unibertsitateko, Spliteko Unibertsitateko eta Stuttgarteko Hedabideetako eta Komunikazioko Unibertsitateko ikasleen, langileen eta unibertsitate-enpresa berrien gaitasunak hobetzeko.
Goi-mailakoak ez diren ikastetxeek (PCST, Preneurz eta IHS) proiektuko bazkide izaten jarraituko dute eta mentore, prestatzaile, baterako sortzaile eta hainbat unibertsitate-ekitalditako baterako antolatzaile gisa jardungo dute, eta «University Green Digital HUB» ikastegiko enpresa-arloko aholku-batzordearekin bat egingo dute industriaren beste bazkide eta elkarte batzuekin batera, proiektua amaitutakoan proiektuko bazkideek batzordea osatuko dutelarik. DGEko aholku-kontseiluak proiektuko bazkideei lagunduko die beren programak aldian behin eguneratzen garapen teknologikoarekin eta praktika ekologikoekin bat etorri daitezen.
Nazioarteko beren elkarte eta programak indartu ahalko dituzte goi-mailako ikastetxeekin eta lanean hainbat talderekin garatutako programak erabili ahalko dituzte.
1. erronka:
Sormenarekin, berrikuntzarekin eta ekintzailetzarekin lotutako gaitasunak behar dituzten hezkuntza-sistema berriak
Jatorria
KSIei buruzko ikerketa berritzailea eta hezkuntza-programak dira Erasmo Rotterdamgo Unibertsitatean egoitza duen Historia, Kultura eta Komunikazioko Erasmus Eskolaren funtsa. HKKEE egoera ezin hobean dago aitzindaria izateko diziplina arteko kolaborazioetan, inpaktuko ikerketan eta Holandako panorama ekonomikoan hazkunde bizkorrena izaten ari den jarduera-sektoreetako batekin lotutako hezkuntzan, KSIen kasuan, zehazki. Gure planteamenduan, hainbat ezagutza mota –teorikoak, praktikoak, humanitateekiko eta gizarte-zientziekiko gertukoak– profesionalek eta herritarrek bizi izandako esperientziekin uztartzea errazten dugu. Rotterdamgo kultura- eta sormen-ekosistema oparoak oinarri ezin hobea eskaintzen du bertatik KSIek ongizatean, erresilientzian eta garapen jasangarrian nola eragin dezaketen aztertzeko. Erasmo Rotterdamgoa Unibertsitatea EIT Europako Berrikuntza eta Teknologia Institutuko kultura- eta sormen-komunitateko bazkide nagusia da orain.
Ibilbidea
Urteak aurrera, HKKEEk KSIei buruzko hezkuntza- eta ikerketa-programen zorro zabal eta ospetsu bat garatu du. Hedabideetako eta Komunikazioko Nazioarteko Graduaz, eta Arte eta Kulturako Graduaz gain, Rotterdamgo Arte eta Zientzia Laborategiaren eta Arte eta Zientzietako Gradu Bikoitzaren baterako sortzaileak dira, hiriko arte-akademiekin lankidetzan. Graduei dagokienez, KSIen funtseko sektoreetan ikaskuntza eta praktika sustatzen duten bigarren mailako hainbat irakasgai ere eskaintzen ditugu, musika-industriarekin eta modarekin hasi eta kultura-ondare eta arte-merkatuak barnean hartuta. KSIak ardatz hartzen dituzten zenbait master espezializatu eskaintzen ditugu. Kultura-arloko Ekonomia eta Ekintzailetzako gure Master ospetsua mundu osoan bitxia eta aitzindaria da bere generoan, arteen eta kulturaren enpresa-alderdia hartzen baitu ardatz. Erasmus Mundus masterretan ere parte hartzen dugu, eta bereziki aipatzekoak dira GLOCAL (merkatu globalak, tokiko sormena) eta MAGMA (artearen eta kultura-ondarearen kudeaketa merkatu globaletan).
Inpaktu positiboa
Erasmo Unibertsitatearen estrategiaren erdian dago inpaktu sozial positiboa. Horregatik ahalegintzen dira KSIen alorreko gure hezkuntza- eta ikerketa-programak gizartean oro har trantsizio bidezkoagoak, jasangarriagoak eta gizartean oro har integratzen errazagoak bultzatzen.
Hazkuntza eta lankidetza
Gure hezkuntza- eta ikerketa-programetan, elkarteak sustatzen eta garatzen ditugu Rotterdamen eta beste hainbat lekutan. Rotterdamgo Arte eta Zientzia Laborategian, arte eta sormen-industrietan espezializatutako Rotterdamgo goi-mailako irakaskuntzako erakundeekin kolaboratzen dugu (Willem de Kooning Academy; Codarts; Hogeschool Rotterdam). Gure nazioarteko masterretan, Bartzelonako, Glasgowko, Lisboako, Parisko eta Uppsalako zentro homologoekin kolaboratzen dugu, besteak beste. Gure bazkideekin batera, esku-hartze berritzaileak ere garatzen ditugu hirian, hala nola CultuurCampus Putselaan eta New European Bauhaus ekimenko Lighthouse proiektuak.
2. erronka:
Eredu posibleak eta KSIetako sektoreen egungo premiak
Jatorria
2011tik 2013ra bitartean sortu ziren Biofilia laborategia eta programa Ionat Zurr eta Oron Catts artistekin lankidetza estuan, biak ere Australia Mendebaldeko Unibertsitateko SymbioticA – Centre of Excellence in Biological Arts zentroko sortzaileak. Une hartan, Biofilia zen erakunde artistiko batek kudeatutako bioarteko laborategi bakarra.
Esperimentazio-plataforma bat da Biofilia, baina ez du berez eduki independenterik eskaintzen. Baterako zientzian eta artean datza Biofiliaren ikuspegi berritzailea. Tailerreko maisuak ematen dizkien ezagutza zientifikoetan oinarrituta gauzatzen dituzte artistek beren ideiak.
Ibilbidea
Biofilia Finlandiako Aalto Unibertsitatea eraikitzen zen une berean sortu zen, unibertsitate erabat berri eta diziplina artekoa. Unibertsitate teknikoen, enpresa-arlokoen eta artistikoen konbinazio bat da unibertsitatea. Departamentuek finantzaketa estra lortu zuten aukera estrategikoetarako eta Arte Departamentuko zuzendari Helena Sederholm-ek bioarteko laborategiko proiektura bideratu zuen.
Erronketako bat ingeniaritza elektrikoko laborategi zaharrean biologia molekularreko laborategi dotore bat jartzea eta diseinatzea izan zen, baina Arte Fakultatekoa izanik. Kimikako eraikinera lekualdatu zen ondoren Biofilia. Aalto Unibertsitateko espiritu berritzaile eta kolaboratiboak erronka gainditzea ahalbidetu zuen.
Biofilia ABC sarrera-ikastaroan artistek beren praktika artistikoak bioarteko laborategian burutzeko beharrezkoak diren biologia molekularreko funtsak ikasten dituzte.
Inpaktu positiboa
Hainbat artista gailenek lan egin dute Biofilian. Haien artean ditugu, bioartearen aitzindari Oron Catts eta Ionat Zurr, eta Paul Vanouse, Andy Gracie eta Kira O’Reilly. Artelan asko sortu ziren Biofilian, haien artean «Nire lagunak bizirik mantentzeko saio bat: eskultura zelularrak» Pekka Vasantola-rena, «Sabelak» Margherita Pevere-rena, eta «Legamiagramak» Johanna Rotko-rena. Arreta mediatikoa erakartzen du askotan Biofiliak.
10 urtean, 162 arte-ikaslek egin dute Biofilia ABC hastapen-ikastaroa.
Hazkuntza eta lankidetza
Talde interesdunek Biofilia bisitatu dezakete, betiere aldez aurretik adostuta.
Biofiliak aktiboki kolaboratzen du Bioartearen Finlandiako Elkartearekin.
«Bioarteko materialak» ikastaroa abiaraztea aurreikusita dugu gradu-ikasleentzat arte-ikasleak bioartearen munduan errazago eta lehenago sartu daitezen. Ikastaroan, praktika bioartistikoetan erabilitako hainbat material bizi ezagutuko dituzte ikasleek. Unibertsitate Lusofonoko TRIE proiektuarekin kolaboratzen du Biofiliak bertan antzeko instalazio bat ezartzen laguntzeko.
2. erronka:
Kultura- eta sormen-industrietako sektoreen balizko ereduak eta gaur egungo beharrak
Jatorria
Unibertsitate Berritzaileen Europako Partzuergoa (ECIU) da ECIU Unibertsitatea; 1997an sortu zen, eta Europako 13 unibertsitatek eta Mexikoko bazkide batek osatzen dute. 2017an, lankidetzarako aukerak handitzea erabaki zuen partzuergoak, goi-mailako hezkuntzan aldaketa sistemiko bat egiteko, gizartearen mesedetan. ECIU partzuergorako, beharrezkoa da europar unibertsitateek inpaktu sozial bat eragin dezaten, ikertzeko, berritzeko eta hezkuntza eskaintzeko duten moduan. ECIU Unibertsitatearen ikaskuntza-ibilbide malguek bilakaera azkarra izaten ari den gizarte bati erantzuten diote; hezkuntza ireki batean oinarritzen da, denborari eta espazioari dagokionez malgua dena, jakin-nahiak bultzatzen duena, eta neurrira egindakoa. ECIU Unibertsitatean, hiriekin, komunitateekin eta enpresekin lankidetzan jarduten dute ikasle, irakasle eta ikertzaileek, benetako bizitzako erronkei erantzuna emateko. Erronketan oinarritzen den ikaskuntzak, erronketan oinarritzen den berrikuntzak eta erronketan oinarritzen den ikerkuntzak harreman estua dute haien artean, ikaskuntza ikerkuntzako eta berrikuntzako europar komunitate baten zati gisa gauzatzen baita.
Ibilbidea
ECIU Unibertsitatearekin, Europako goi-mailako hezkuntzan aldaketa sistemiko bat lortu nahi du ECIU partzuergoak, gizartearen beharrei eta eskariei hobeto erantzun ahal izateko. 2019an, Europako Batzordeak Europa osoko unibertsitateen artean lankidetza estrategiko estuago baten ideia garatzeko lehenengo deialdia egin zuen, Europako unibertsitateei zuzenduta, 2025erako Hezkuntzako Europar Espazioa ezartzeko planaren barruan. ECIU 17 aliantza pilotuetako bat izateko hautatu zuten, eta babes politikoa eta Erasmus programaren jarraipenerako finantzazioa lortu du 2027. urtera arte. Gaur egun, Europako unibertsitateetarako estatutu juridiko bati buruzko proiektu bat lantzen ari da ECIU, Europar Batasunak finantzatuta dagoena, Europa mailako ikaskuntza aitortuko duena eta baliabideak, jarduerak eta datuak partekatzeko modua erraztuko duena. ECIU Unibertsitateak arreta handia jasotzen du Europar Batasunean eta Batasuneko kide diren Estatuetan. Europako goi-mailako irakaskuntzaren horren berritzailea den planteamendu baten arrakastarako faktore kritikoak ekonomikoak, araudiei dagozkienak (13 sistema nazional ezberdin daude Europan) eta gobernantzari dagozkionak dira. Europar Batasunaren aurrez aipatutako finantzazioak ECIU Unibertsitateak dituen anbizioetako batzuk bakarrik lortzeko balio du, Europar Batasuneko beste proiektu batzuekin, finantzazio nazionalarekin eta unibertsitateen beraien baliabideekin batera. Denbora asko behar da finantzazio-amalgama hori kudeatzeko, baina helburua da europar unibertsitate berritzaile bat eraikitzea, europar lankidetza indartzeko ikuspegi ausarta eskainiko duena eta, epe luzera, gizartean inpaktu eraldatzailea izango duena
Inpaktu positiboa
Hazkuntza eta lankidetza
ECIU Unibertsitateak unibertsitate-eredu berri eta indargarri bat jartzen du agerian, unibertsitatearen beraren, interesdun aldeen eta ECIUko kide diren unibertsitateen artean dimentsio anitzeko harremanak dituena. Hurrengo urratsa da, edukiari dagokionez, Garapen Jasangarrirako 11. Helburutik harago doazen jarduera gehiago egitea. ECIU Unibertsitatearen ekosistemarekin lotutako ikuspegian, ECIU osatzen duten unibertsitateak ez dira eragile bakarrak. Hiriak eta eskualdeak ere elkarrekin konektatuta daude, ekosistemaren onurak maximizatzeko. Gobernuz Kanpoko Erakundeak, organismo publikoak, sormenaren eta kulturaren sektorea eta sektore pribatua ere jakintzaren eta talentuaren prestakuntzan sartzen dira eta horretan parte hartzen dute.
2. erronka:
Kultura- eta sormen-industrietako sektoreen balizko ereduak eta gaur egungo beharrak
Jatorria
«Learning Arches» edo LA direlakoak (ikaskuntza-arkuak) Kaospilot (goi-mailako ikasketak) eskolaren hiru urteko eraldaketa-programari zentzua eman nahian ari zenean sortu zen, zuzendari berria izanik, 2009an, bere ikasketa-plan berria garatzen ari zenean. 1991az geroztik bilakaera izan zuen ikaskuntza emozionalaren kultura biziaren isileko izaera ulertzeko eta argi adierazteko beharra zuen, bai eta ikaskuntza-prozesua nola definitzen, diseinatzen, ematen eta neurtzen zen ikasteko beharra ere. Ondorioz, ikaskuntza-ibilbide bistaratu bat sortu zen. Inpaktua eragiteko eta balioa sortzeko gaitasun-multzo bat; hainbat gai eta alderdi sozial, emozional, kolaboratibo eta sormenari dagozkionekin lotuta dauden gaitasunak, izaera pertsonala eta artisau- eta lidergo-izaera dutenak. Orain funtsezko parametroekin jolas gintezke: egitura eta kaosa; frustrazioa eta aurrerapena; eta ekintza eta teoria eta hausnarketa.
Ibilbidea
Sortuta genuen ikaskuntza-esperientzia eraldatzaileak diseinatzeko kodea. Eta, irabazi asmorik gabeko elkartea garenez, kode irekiko metodologia modura partekatzea erabaki genuen. Hiru eguneko eskola magistral eskuragarri bat antolatu genuen, «Learning Arches» edo ikaskuntza-arkuen metodologia, Kaospiloten pedagogia eta ikaskuntza-filosofia partekatzeko. Orain arte, 15 herrialdetako ikaskuntza-arkuen 15 lizentziadun bikainen laguntzarekin –12 hizkuntzatan ematen dituzte eskolak–, goi-mailako hezkuntzako 6.000 irakasle, hezitzaile eta aholkulari baino gehiago trebatu ditugu.
Hezkuntza-metodo eta ikaskuntzaren diseinu-metodo gehienekin gertatzen den bezala, erresistentzia da oztopo nagusia. Hori kontuan hartzen badugu, irakasleei eta haien ikasleei dauden tokian daudela egokituko zaien ikuspegia diseinatu dugu. Azterketa hautamangarriaren ikuspegia aplikatzen dugu, eta ikaskuntza-arkuak erabiltzen ditugu, auto-errealizaziorako eta garapenerako, honela:
Ikaskuntza-ibilbidea, espazioa, asmoa, emaitzak eta itxaropenak ezartzeko, mantentzeko eta lortzeko moduaren inguruan argitasuna eta jabekidetza sortuta.
Inpaktu positiboa
Urtero, “Learning Arches” (LA) edo ikaskuntza-arkuei buruzko 50 bat prestakuntza-saio antolatzen dugu mundu osoan, eta goi-mailako irakaskuntza-erakundeetako profesional kopuruan eta haien beste pertsona batzuk ikaskuntza-arkuen metodologian trebatzeko eta inspiratzeko duten gaitasunean oinarritzen dugu gure inpaktua, eta doako aholkularitza ematen diegu, ikastaroa egin ondoren, metodologia ezartzeko. Honek Herbehereetan du eragin handiena; 1.500 irakasle baino gehiago trebatu ditugu han. Berriki, ikaskuntza-espazioak eta DEIB (aniztasuna, zuzentasuna, inklusioa eta kidetza) komunitateak ezartzeko hasi gara erabiltzen ikaskuntza-arkuak. Online prestakuntzarako beka osoak eta partzialak ere eskaintzen ditugu, arreta berezia eskainiz garatzeko bidean dauden ekonomiak dituzten herrialdeei (India eta Afrikako herrialde batzuk kasu), nekazaritza birsortzailea bultzatzeko; Ugandan GIB gaixotasuna prebenitzeko lehen lerroko prestakuntza eskaintzen dugu; prestatzaileak prestatzen ditugu, elkarrizketa zibiko bat sortzeko, soluzioak kodiseina ditzaten, eta ekintzaile sozialen eskola bat bultzatu dugu Nepalen.
Hazkuntza eta lankidetza
Ikaskuntza-arkuaren diseinu-metodoaren hazkundeak ondorengo alderdietan oinarritzen jarraituko du:
Garapen bidean dauden herrialdeei eta fundazioei ikaskuntza-arkuak diseinatzeko online ikastaroak eskaintzen jarraitzea, parte-hartzaileen erdiei beka osoak emanez.
2. erronka:
Kultura- eta sormen-industrietako sektoreen balizko ereduak eta gaur egungo beharrak
Jatorria
2020an sortu zen KSIgune, tresna estrategiko gisa, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak zuzenduta, Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika Sailarekin eta Euskampus Fundazioarekin lankidetzan, KSIen nodoak (goi-mailako hezkuntzako ikastetxeak, enpresak, administrazioa) gizarteari egiten dioten ekarpena indartuko duen lankidetza-eredu batean konektatuko dituen ekosistema bat garatzeko helburuz. Kluster horren balio erantsia da goi-mailako hezkuntzako ikastetxeen eta KSIen sektoreko eragileen arteko lankidetzari heltzeko eta lankidetza hori bultzatzeko duen modua, diziplina anitzeko eta sektore arteko ikuspegi batekin, RIS3 Euskadi Sortzailea ekimenaren testuinguruan. Lankidetza horrek orain arte lortu dituen eta espero diren emaitzak dira –KSIen sektoreen eskariei erantzunez– jakintzaren transferentzian (hezkuntzatik enpresara eta alderantziz) eta prestakuntzan oinarritutako proiektuak.
Ibilbidea
4gune Euskadiko Ingeniaritza, Zientzia eta Teknologia Klusterraren senidea da KSIgune ekimena. 4gune klusterraren (2017) ereduari jarraituz, KSIgunek goi-mailako hezkuntzarekin eta sektore profesionalarekin batera lan egin du, lau jarduketa-ildoren bitartez: jarraipena (KSIen arloko hezkuntza-eskaintza bisualizatzea, eta KSIen sektoreek goi-mailako hezkuntza-sisteman duten ordezkaritza analizatzea), prestakuntza (hutsuneak analizatzea eta hobekuntza eta birziklapen profesionalerako prestakuntza-planak diseinatzea), transferentzia (ekosistemako nodoak konektatzea, elkarrekin KSIen eskariei eta erronka globalei erantzuteko), eta zabalkundea eta nazioartekotzea (europar proiektuekin eta proiektu globalekin kolaboratzea, ekosistemaren inpaktua indartzeko).
Inpaktu positiboa
Hiru urteko denbora laburrean, euskal enpresak eta goi-mailako hezkuntza konektatzea lortu du KSIgunek, sektoreen erronkak eztabaidatzeko urteroko topaketa baten eta finantzazio-deialdi baten bitartez; deialdi horrekin, eragile bien arteko lankidetza bultzatu nahi da –hezkuntza eta KSIak–, taldean edo ikerkuntza-proiektuetan landuko diren graduko edo masterreko tesien bitartez. 28 fakultatek eta eskolak, 3.000 irakasle eta ikertzailek baino gehiagok, 19 erakundek, sei kultura-sektorek eta zortzi sormen-sektorek osatzen dute klusterraren ekosistema. Orain arte, konexioko 33 proiektu garatzen lagundu du KSIgunek, eta ia 300 ikasle mobilizatu ditu. 282 irakaskuntza-gaitasun aktibatu ditu (unibertsitatea eta lanbide-heziketa) eta ikerkuntzako eta transferentziako 72 gaitasun. Ia 500 partaide ditu klusterraren Gune+ komunitate digitalak.
Hazkuntza eta lankidetza
KSIen ekosistemaren izaera ebolutiboari jarraituz, proiektua inguruabar bakoitzera egokitzeko lan egingo du KSIgunek, goi-mailako hezkuntzatik eta KSIetatik erantzun berriak sortuz. KSIgunek, gainera, bere lankidetza-ekosistema handitzen jarraitzen du, tokiko mailan lehenik, 4gune ekosistemarekin duen konpromisoaren bitartez, alde bien aberastasun-aukerak bultzatzeko eta, ondoren mundu mailan, hainbat ekimenetan parte hartuta, hala nola Gaitasunen aldeko Europako Itunean eta EIT erakundearen Kultura eta Sormen Partzuergoan. 2023an, ikus-entzunezkoen sektorerako mugaz gaindiko proiektu bat ere zuzendu zuen, Euskadi, Nafarroa eta Akitania Berria lankidetza-eredu baten garapenean konektatzen lagunduko duena; eredu hori balio-kate osora eta KSIen ekosistemara eta sektoreetara heda daiteke.
Arlo tematikoak